In February 2019, following a rigorous application process, OCEAA was selected to join the EL Education network as a partner school. EL Education is a nationally recognized school reform model with deep experience in raising student achievement. ELED was born in 1991 from a partnership between Harvard Graduate School of Education and Outward Bound, USA. ELED joined the character-infused philosophy of Outward Bound founder Kurt Hahn, which focuses on teamwork, courage, and compassion with an active approach to learning crafted by leading Harvard scholars.

OCEAA is taking it’s TWBI program to the next level with ELED’s Three Dimensions of Student Achievement. The chart below articulates OCEAA’s synthesis of TWBI goals within the ELED Achievement framework:

As part of our 2019-20 EL Education Partnership Launch, OCEAA is:

  • Developing students’ MKS by teaching the Eureka Math curriculum in all grades 
  • Developing students’ Character by rolling out new schoolwide Habits of Character and Crew meetings
  • Developing students’ HQW through initial implementation of fieldwork and expeditions, and participating in Better World Day on May 1, 2020 

EL Education

En febrero de 2019, luego de un proceso riguroso de solicitud, OCEAA fue seleccionada para unirse a la red EL Education como escuela asociada. EL Education es un modelo de reforma escolar reconocido a nivel nacional con una experiencia profunda en aumentar el rendimiento estudiantil. ELED nació en 1991, de una asociación entre Harvard Graduate School of Education y Outward Bound, USA. ELED se unió a la filosofía del fundador de Outward Bound, Kurt Hahn, basada en el carácter, que se centra en el trabajo en equipo, la valentía y la compasión con un enfoque activo para el aprendizaje creado por académicos destacados de Harvard.

OCEAA está llevando su programa TWBI al siguiente nivel con las tres dimensiones de rendimiento estudiantil de ELED. La tabla a continuación articula la síntesis de OCEAA de los objetivos de TWBI dentro del marco de logros de ELED:

Como parte de nuestro lanzamiento en 2019-20 con la asociación educativa, EL OCEAA está:

  • Desarrollando el dominio del conocimiento y habilidades (MKS) de los estudiantes, enseñando el currículo de Eureka Math en todos los grados.
  • Desarrollando el carácter de los estudiantes mediante la formación de nuevos hábitos y en reuniones de equipo (Crew) en toda la escuela.
  • Desarrollando el trabajo estudiantil de alta calidad (HQW) de los estudiantes a través de la implementación inicial del trabajo de campo y las expediciones, y participando en Better World Day (El día por un mundo mejor) el 1 de mayo de 2020.